FAQ
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Ładowanie samochodu z aplikacją EQUAY:
Jestem nowym użytkownikiem, co mam zrobić by naładować samochód?
Przed rozpoczęciem ładowania samochodu, należy zainstalować aplikację EQUAY dostępną w Google Play i App Store. Aplikacja umożliwia uruchomienie ładowania w sposób anonimowy lub poprzez utworzenie konta imiennego.
Jak naładować samochód z aplikacją EQUAY?
1. Podłącz pojazd do stacji ładowania / 2. Zeskanuj QR kod z użyciem czytnika w aplikacji Equay / 3. Zapoznaj się z warunkami i kliknij „Ładuj” / 4. Wybierz formę płatności. / 5. Po zakończeniu ładowania wybierz „Zakończ ładowanie” / 6. Odłącz samochód i zwolnij miejsce.
Jak wygląda płatność za usługę ładowania z aplikacją EQUAY?
Dla użytkowników anonimowych oraz nowoutworzonych kont dostępną formą płatności jest Karta kredytowa/BLIK w postaci przedpłaty w wysokości 180 zł netto (221,40 zł brutto) na poczet usługi ładowania. Dla użytkowników zarejestrowanych, którzy skontaktują się z nami, udostępniona jest opcja płatności Faktura płatna przelewem. Więcej informacji o poszczególnych sposobach płatności znajduje się w sekcji „Formy płatności za usługę ładowania”.
Jak mogę otrzymać fakturę VAT na firmę?
Utworzenie konta firmowego możliwe jest jedynie przez stronę https://equay.evc-net.com/. Jeśli utworzyłeś już konto imienne i chciałbyś je zmienić na firmowe, skontaktuj się z nami.
Gdzie w aplikacji mogę sprawdzić godziny funkcjonowania stacji?
Informacje znajdują się w sekcji Szczegóły wybranego w aplikacji punktu ładowania.
Ładowanie samochodu za pomocą karty RFID:
Jak mogę otrzymać kartę RFID?
Kartę RFID EQUAY otrzymuje każdy Użytkownik aplikacji, który zaznaczy chęć posiadania takiej karty podczas rejestracji. Kartę wysyłamy kurierem. Zarówno karty, jak i wysyłka są bezpłatne. Osoby już zarejestrowane w aplikacji, nieposiadające jeszcze karty, powinny zgłosić chęć jej otrzymania kontaktując się z nami.
Jak naładować samochód za pomocą karty RFID?
1. Podłącz pojazd do stacji ładowania / 2. Rozpocznij ładowanie przykładając kartę do czytnika / 3. Zakończ ładowanie przykładając kartę do czytnika / 4. Odłącz samochód i zwolnij miejsce.
Jak wygląda płatność za usługę ładowania z kartą RFID?
Dostępną formą płatności jest Faktura płatna przelewem. Więcej informacji o poszczególnych sposobach płatności znajduje się w sekcji „Formy płatności za usługę ładowania”.
Czy mogę korzystać z ładowania przed otrzymaniem karty?
Oczywiście, można korzystać z usługi ładowania przed otrzymaniem karty. Należy wówczas skorzystać z aplikacji EQUAY. Autoryzacja kartą, jak i aplikacją, działa w ten sam sposób. Karta służy do wygodnej autoryzacji bez konieczności sięgania po telefon.
Czy karta RFID służy do płacenia?
Nie, karta RFID służy wyłącznie do autoryzacji.
Czy można mieć więcej kart do jednego konta?
Tak, jest to możliwe. W takiej sytuacji prosimy o kontakt z nami. Koszt dodatkowej karty to 25 zł brutto wraz z przesyłką.
Czy można korzystać raz z aplikacji, raz z karty?
Tak. Sposób w jaki uruchamiany jest proces ładowania jest dowolny. Użytkownik wybiera najdogodniejsze dla siebie rozwiązanie.
Jak aktywować otrzymaną kurierem kartę?
Kartę przed pierwszym użyciem należy aktywować. W tym celu prosimy zalogować się na swoje konto użytkownika na stronie: https://equay.evc-net.com. W menu po lewej stronie prosimy wybrać zakładkę Karty, a następnie wpisać numer nadrukowany na karcie w okno formularza Numer ID karty.
Płatność bezpośrednia (direct payment)
Na czym polega Płatność bezpośrednia?
Płatność bezpośrednia umożliwia rozpoczęcie ładowania bez konieczności pobierania aplikacji Equay i tworzenia konta. Wymagany jest jedynie adres e-mail, na który zostanie dostarczony rachunek za usługę ładowania.
Jak naładować samochód za pomocą Płatności Bezpośredniej?
1. Podłącz pojazd do stacji ładowania / 2. Zeskanuj kod QR zamieszczony przy złączu ładowania – zostaniesz przeniesiony do strony z instrukcjami / 3. Zapoznaj się z warunkami i kliknij “Ładuj” / 4. Wybierz formę płatności Karta Kredytowa/Blik. / 5. Po zakończeniu ładowania wybierz “Zakończ ładowanie” / 6. Odłącz samochód i zwolnij miejsce.
Jak wygląda płatność za usługę ładowania z Direct Payment
Dla użytkowników usługi Direct Payment dostępną formą płatności jest Karta kredytowa/BLIK w postaci przedpłaty w wysokości 180 zł netto (221,40 zł brutto) na poczet usługi ładowania. Więcej informacji o poszczególnych sposobach płatności znajduje się w sekcji “Formy płatności za usługę ładowania”.
Formy płatności za usługę ładowania
Na czym polega forma płatności Karta kredytowa/BLIK?
Korzystanie z formy płatności Karta kredytowa/BLIK wiąże się z zablokowaniem kwoty 180 zł netto (221,40 zł brutto) na poczet usługi ładowania. Wymagane jest podanie danych karty płatniczej lub kodu BLIK. Po zakończeniu ładowania następuje automatyczny zwrot zablokowanej kwoty pomniejszonej o wartość opłaty za ładowanie. Zazwyczaj trwa to maksymalnie do kilkudziesięciu minut.
Na czym polega forma płatności Faktura płatna przelewem?
Faktura płatna przelewem jest dostępna wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników po uprzednim kontakcie z nami. Polega na zsumowaniu na jednej fakturze zbiorczej wszystkich płatności za transakcje ładowania z danego miesiąca kalendarzowego. Użytkownik otrzymuje fakturę około 15 dnia kolejnego miesiąca na podany przy rejestracji adres e-mail. Do tego czasu nie ponosi kosztów ładowania. Termin płatności wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury.
Na czym polega Polecenie zapłaty?
Polecenie zapłaty stanowi uzupełnienie formy płatności Faktura płatna przelewem. Pozwala nam na przekazywanie do Państwa banku zleceń realizacji przelewów w celu opłacenia wystawionych na Państwa rzecz faktur bezpośrednio z Państwa rachunku. Zgoda na polecenie zapłaty musi być wyrażona w formie zatwierdzonej przez bank, więc wstępna zgoda wyrażona podczas rejestracji w aplikacji Equay nie wystarczy. Prosimy o kontakt z nami w celu uzyskania niezbędnych dokumentów i aktywacji usługi.
Problemy z ładowaniem samochodu
Próbuję rozpocząć ładowanie, a mimo to pojazd nie ładuje się.
W pierwszej kolejności należy zapoznać się z instrukcją użytkowania pojazdu, ponieważ każdy samochód ma swój sposób zabezpieczenia przy procesie ładowania. Należy na przykład zweryfikować czy został użyty hamulec postojowy, nie powinno otwierać się drzwi po inicjacji procesu ładowania itp. Inną przyczyną może być również blokada windykacyjna, która jest nakładana w przypadku nieterminowego opłacania faktur. Proces ładowania nie powiedzie się również, gdy klient próbuje skorzystać z karty RFID, której jeszcze nie aktywował. Z kolei w przypadku stacji, które posiadają wiele złączy, problemy z ładowaniem mogą oznaczać, że Klient próbuje uruchomić ładowanie na złym złączu. Jeżeli wszystkie powyższe przyczyny są wykluczone, prosimy o kontakt z nami.