Skip to content Skip to footer

Kontakt

EQUAY Service Sp. z o.o.Experts in electromobility.
ul. A. Hryniewickiego 10 bud. 25Gdynia 81-340VAT ID : 586-236-8195

W czym możemy pomóc?

    FAQ

    Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

    Ładowanie samochodu z aplikacją EQUAY:

    Przed rozpoczęciem ładowania samochodu, należy zainstalować aplikację EQUAY dostępną w Google Play i App Store. Każdy pierwszorazowy użytkownik powinien zarejestrować się w aplikacji EQUAY. Aby to zrobić, należy kliknąć w lewym górnym rogu listę menu (trzy poziome linie) oraz wybrać opcję “Zaloguj się”. Po przekierowaniu na stronę logowania, na samym dole pojawi się przycisk “Zarejestruj się”, należy go kliknąć i wprowadzić wymagane dane. Użytkownik od razu po rejestracji jest zalogowany do aplikacji.

    1. Podłącz pojazd do stacji ładowania / 2. Zeskanuj QR kod klikając w aplikacji na ikonę “Skanuj QR kod” / 3. Wybierz “Rozpocznij ładowanie” / 4. Po zakończeniu ładowania wybierz “Zakończ ładowanie” / 5. Odłącz samochód i zwolnij miejsce.

    Domyślnym typem płatności jest przelew. Jednak w przypadku ładowania z pomocą aplikacji, można również wybrać opcję płatności blikiem lub kartą płatniczą. Więcej informacji o poszczególnych sposobach płatności znajduje się w sekcji “Formy płatności za usługę ładowania”.

    Należy kliknąć w aplikacji wybraną stację oraz przejść do zakładki “Więcej” na górze strony.

    Ładowanie samochodu za pomocą karty RFID:

    Kartę RFID EQUAY otrzymuje każdy Użytkownik aplikacji, który zaznaczy chęć posiadania takiej karty podczas rejestracji. Kartę wysyłamy kurierem. Zarówno karty, jak i wysyłka są bezpłatne. Osoby już zarejestrowane w aplikacji, nieposiadające jeszcze karty, powinny zgłosić chęć jej otrzymania kontaktując się z nami.

    1. Podłącz pojazd do stacji ładowania / 2. Rozpocznij ładowanie przykładając kartę do czytnika / 3. Zakończ ładowanie przykładając kartę do czytnika / 4. Odłącz samochód i zwolnij miejsce.

    Domyślnym typem płatności jest przelew. Inna forma tj. karta płatnicza lub blik jest możliwa wyłącznie za pomocą aplikacji. Więcej informacji o poszczególnych sposobach płatności znajduje się w sekcji “Formy płatności za usługę ładowania”.

    Oczywiście, można korzystać z usługi ładowania przed otrzymaniem karty. Należy wówczas skorzystać z aplikacji EQUAY. Autoryzacja kartą, jak i aplikacją, działa w ten sam sposób. Karta służy do wygodnej autoryzacji bez konieczności sięgania po telefon.

    Nie, karta RFID służy wyłącznie do autoryzacji.

    Tak, jest to możliwe. W takiej sytuacji prosimy o kontakt z nami. Koszt dodatkowej karty to 25 zł brutto wraz z przesyłką.

    Tak. Sposób w jaki uruchamiany jest proces ładowania jest dowolny. Użytkownik wybiera najdogodniejsze dla siebie rozwiązanie.

    Kartę przed pierwszym użyciem należy aktywować. W tym celu prosimy zalogować się na swoje konto użytkownika na stronie: https://equay.evc-net.com. W menu po lewej stronie prosimy wybrać zakładkę Karty, a następnie wpisać numer nadrukowany na karcie w okno formularza Numer ID karty.

    Formy płatności za usługę ładowania

    Przelew jest domyślną opcją płatności. Polega na tym, że wszystkie transakcje ładowania z danego miesiąca są sumowane. Użytkownik otrzymuje fakturę zbiorczą około 10 dnia kolejnego miesiąca, na podany przy rejestracji adres e-mail. Do tego czasu nie ponosi kosztów ładowania. Termin płatności wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury.

    Korzystanie z opcji płatności blik/karta płatnicza, wiąże się z zablokowaniem kwoty 180 zł netto (221,40 zł brutto) na koncie bankowym Użytkownika stacji, na poczet późniejszego rozliczenia za daną sesję ładowania. Po zakończeniu ładowania różnica jest automatycznie zwracana przez bank na konto bankowe właściciela. Zazwyczaj odblokowanie należnej kwoty przez bank, trwa maksymalnie do kilkudziesięciu minut.

    Rejestracja konta firmowego możliwa jest jedynie przez stronę https://equay.evc-net.com/. Jeśli jesteś już zarejestrowany w naszej aplikacji jako użytkownik indywidualny, a chciałbyś zmienić konto na firmowe, skontaktuj się z nami.

    Problemy z ładowaniem samochodu

    W pierwszej kolejności należy zapoznać się z instrukcją użytkowania pojazdu, ponieważ każdy samochód ma swój sposób zabezpieczenia przy procesie ładowania. Należy na przykład zweryfikować czy został użyty hamulec postojowy, nie powinno otwierać się drzwi po inicjacji procesu ładowania itp. Inną przyczyną może być również blokada windykacyjna, która jest nakładana w przypadku nieterminowego opłacania faktur. Proces ładowania nie powiedzie się również, gdy klient próbuje skorzystać z karty RFID, której jeszcze nie aktywował. Z kolei w przypadku stacji, które posiadają wiele złączy, problemy z ładowaniem mogą oznaczać, że Klient próbuje uruchomić ładowanie na złym złączu. Jeżeli wszystkie powyższe przyczyny są wykluczone, prosimy o kontakt z nami.